Известие

Collapse
No announcement yet.

1.9 JTD проблем със запалването

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • 1.9 JTD проблем със запалването

    Привет колеги,

    знам, че има няколко подобни теми, които успях да намеря и да прочета, но изглежда при мен проблемът е различен, затова си позволих да пусна нова тема.

    Историята е следната - колата е '98 156 1.9 ЖТД 105 к.с. от известно време има проблем с паленето, който се засилва със спадането на температурите. Започва да става осезаем при 5 градуса, а около 0-та вече започва да става сериозен проблем. Ако е загряла, проблем няма - пали си от първия път, общо взето при умерено студено време - проблемът е при първо палене за деня, а при по-сериозни студове (под нулата) при престой за няколко часа.

    Та към проблема - при студен двигател като тръгна да паля, при първото въртене - никакви признаци за палене; върти, но изобщо не прави опит да възпламени. При второто - прави плахи опити да запали, но обикновено пак не пали и чак на третото въртене успява да запали но с много тресене. И като запали - отзад един облак светъл дим.

    До момента опитите за отстраняване на проблема включват: нови подгревни свещи миналата година, сменен датчик на коляновия вал след записани грешки, смяна на регулатор на налягането (след като нямаше никаква промяна, ми върнаха моя), комън рейл тест, от който ми казаха, че две от дюзите не затварят (връщали много нафта) и сега карам с добавка Редекс за прочистване на горивната система (една опаковка 500 мл. в половин резервоар, при препоръчителна доза 1/4 опаковка на пълен резервоар). Уви, освен по-малко пушек като я настъпя и малко по-добра пъргавина, ефект при паленето няма.

    Моля ви, дайте съвети какъв може да й е проблемът, че хвана студ и времето ми преди да спре да пали накъсява

    Благодаря предварително на всички за идеите!
    '98 156 1.9 JTD 105 hp

  • #2
    Като за хвърляне на боб, аз залагам на дюзи.
    Fiat Punto 1.4GT 1996
    Hyundai Tucson 2.0 2007
    Renault Clio 1.5 2019

    Comment


    • #3
      Ами то явно колегата си пада по мятане на боб и затова е набълбукал на майстори и магазини толкова пари.

      Колега, явно ти не можеш сам да се оправиш и да си диагностицираш проблема и затова по-добре (да не набиваш излишни пари), отиди в един от проверените сервизи, че като гледам както си я подкарал, скоро ще си купиш още една кола.
      Alfa Romeo 159 SW, 1.9 JTDm
      Alfa Romeo 156, 2.4 JTD
      Ex: Alfa Romeo 159, 2.4 JTDm, Subaru Legacy 2.5i,
      Alfa Romeo 156, 2.0TS

      Comment


      • #4
        Ами аз в сервиз съм ги правил тези неща (с изключение на смяната на свещите), но започва да ми писва от ходене по мъките, та затова питам някой ако е срещал подобен проблем.

        Последно ми предлагат да сменят дюзите с употребявани, което няма да е супер скъпо, но не знам какви ще сложат, а и ако се окаже, че не е от тях, няма да могат да ми върнат парите, както стана с регулатора.
        '98 156 1.9 JTD 105 hp

        Comment


        • #5
          почти 100% сигурно дюзи щом пали с тресене...

          Отиваш и си купуваш добавка Протек - http://www.pro-tec-bulgaria.com/inde...mart&Itemid=18

          Слагаш добавката и около 5-10л нафта и отиваш извънграда да даваш газ после пишеш тука и да се надяваме да е добре всичко!

          Ако и така не стане си купуваш 2 дюзи втора ръка и си караш
          156 2.4JTD 136+ PS

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от Jivko7777 Покажи съобщение
            Слагаш добавката и около 5-10л нафта
            Аз в момента имам Редекс в нафтата (останала ми е около 1/4 резервоар), по-добре да изчакам да го изгоря и тогава да слагам тази, или няма проблем да се смесят??
            '98 156 1.9 JTD 105 hp

            Comment


            • #7
              по добре я изгори и тогава...

              но онази като я сложиш на 5-10л отиваш да караш някъде където можеш да даваш газ и докато изгориш нафтата
              156 2.4JTD 136+ PS

              Comment


              • #8
                Мерси за помощта! Ще им дам последен шанс на дюзите с Про-тека и ако не... здраве да е, ще се сменят..
                '98 156 1.9 JTD 105 hp

                Comment


                • #9
                  Някой ми даваше идеи да не би да е заминала помпата в резервоара, понеже като пробвам да паля, при първото въртене (или първите 2-3 секунди) не дава никакви признаци да запали, изобщо не се и разтриса дори, та предполагаха, че може да не й стига нафта, но пък това не обяснява съвсем зависимостта от температурата навън и дали е загрял двигателят.
                  '98 156 1.9 JTD 105 hp

                  Comment


                  • #10
                    Колега аз го имам същият проблем със същата кола с една малка подробност че при мен установиха още че не подгрява значи свещите са здрави на таблото индикатора отчита че подгрява но като сложихме една пробна лампа 12волта на свещите стана ясно че до тях ток не идва .проблема е от компа и аз го реших с едно допълнително копче натискам и броя до 6-7 сек. и паля но пак трудно пали тресе много но на минус 20градуса миналата година пали и после бял пушек ислед това изчиства и грам не пуши.Колега ще следя темата пиши от дюзата ли е било.

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от iv4oo Покажи съобщение
                      Колега аз го имам същият проблем със същата кола с една малка подробност че при мен установиха още че не подгрява значи свещите са здрави на таблото индикатора отчита че подгрява но като сложихме една пробна лампа 12волта на свещите стана ясно че до тях ток не идва .проблема е от компа и аз го реших с едно допълнително копче натискам и броя до 6-7 сек. и паля но пак трудно пали тресе много но на минус 20градуса миналата година пали и после бял пушек ислед това изчиства и грам не пуши.Колега ще следя темата пиши от дюзата ли е било.
                      Еми как ще ми подгряваш само 5-6 сек ???
                      Като колата подгрява няколко минути и след като си запалил
                      156 2.4JTD 136+ PS

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от newbie27 Покажи съобщение
                        Някой ми даваше идеи да не би да е заминала помпата в резервоара, понеже като пробвам да паля, при първото въртене (или първите 2-3 секунди) не дава никакви признаци да запали, изобщо не се и разтриса дори, та предполагаха, че може да не й стига нафта, но пък това не обяснява съвсем зависимостта от температурата навън и дали е загрял двигателят.
                        Какво значи "предполагаха,че не и стига нафта",това се гледа на диагностика.Според мен трябва да смениш сервиза,да се направи една читава диагностика,едно мерене на дюзите,и оттам да се ремонтира колата
                        Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                        Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                        Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                        Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от iv4oo Покажи съобщение
                          Колега аз го имам същият проблем със същата кола с една малка подробност че при мен установиха още че не подгрява значи свещите са здрави на таблото индикатора отчита че подгрява но като сложихме една пробна лампа 12волта на свещите стана ясно че до тях ток не идва .проблема е от компа и аз го реших с едно допълнително копче натискам и броя до 6-7 сек. и паля но пак трудно пали тресе много но на минус 20градуса миналата година пали и после бял пушек ислед това изчиства и грам не пуши.Колега ще следя темата пиши от дюзата ли е било.
                          дали проблема при теб няма да е в релето на свещите а? едва ли е от компа , инъче и моята 2 зими подред правеше мофтури с паленето до 0градуса няма ядове падне ли -1 край все едно и е паднало горивото тресе и пали след 4,5 път към края на миналата зима извадих регулатора за налягането и имаше боклучета много дребни по него и след ваденето и почистването му и на -10 нямах ядове
                          156 1,9JTD 2000

                          Comment


                          • #14
                            Относно подгряването след запалване не е няколко минути а 10 секунди и зависи колко е студено а преди да запалиш качи се в твойта кола дай на контакт и брой за да видиш колко секунди ще ти свети реотанчето на таблото.

                            ---------- Post added at 14:52 ---------- Previous post was at 14:46 ----------

                            Релето го смених и пак не подгряваше и си върнах пак старото .Реголатора не съм го пипал но ако е от боклук както казваш -тя и топла няма да пали, по ми се вярва да е дюза

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от iv4oo Покажи съобщение
                              Относно подгряването след запалване не е няколко минути а 10 секунди и зависи колко е студено а преди да запалиш качи се в твойта кола дай на контакт и брой за да видиш колко секунди ще ти свети реотанчето на таблото.

                              ---------- Post added at 14:52 ---------- Previous post was at 14:46 ----------

                              Релето го смених и пак не подгряваше и си върнах пак старото .Реголатора не съм го пипал но ако е от боклук както казваш -тя и топла няма да пали, по ми се вярва да е дюза
                              Ти реотанчето не го гледай, свещите подгряват после пак за по бързо достигане на работна температура
                              156 2.4JTD 136+ PS

                              Comment

                              Working...
                              X